Sunday, May 22, 2011

Sinaran masa hadapan..


- klik gambar untuk melihat dengan jelas-

---


Zaman anak-anak sekarang semakin mencabar. Mereka terlalu cerdik dan pandai-pandai belaka. Tidak seperti zaman kita dahulu kala. Tiasa tuisyen, tiada kelas tambahan.. seingat aku, aku tidak pernah mengulangkaji pelajaran apatah lagi membuat kerjarumah ketika di sekolah rendah. Entah, bagaimana aku siapkan..aku pun tak ingat.. Tp syukur Alhamdulillah, aku dapat juga habiskan pelajaran hingga ke menara gading.

Mungkin ibu bapaku selalu pesan dan mengingatkan aku tentang kesusahkan mereka..kepayahan mereka mencari sesuap nasi untuk kami sekeluarga. Ya, kami dari keluarga tani..

Anak ku, semoga kalian menjadi anak yang solehah.. anak yang berjaya.. anak yang patuh kepada ibu bapa.. anak yang mendengar kata.. tak mengapa aku berkorban kerjaya..asalkan anak-anakku terbela terjaga...

Amin.

No comments:

Post a Comment